Coja in sardu - Matrimonio in sardo

13 agosto 2014

Coja in sardu

De imoi innantis in Sàrdara puru si podit marcai identidariamenti unu passu de fundamentu de sa vida. Ma ita bolit nai oi a imperai in sa modernidadi sa lìngua sarda po serrai custu “acòrdiu po sa vida?” Est crau ca s’àutu cun in cunsighèntzias giurìdicas de importu chi ndi sighint, est primu de totu una unioni spirituali de òmini e fèmina, po bivi e "si spaciai" sa vida impari e po pesai is fillus cun responsabilidadi. Po bivi in d-una domu posta in d-unu territòriu, su nostu. Unu territòriu e una comuni dadi chi po essi deaberus cunsiderada aici, depit cumpartziri no sceti logus fìsicus ma valoris, cultura e unu sentiri comunu. “Sa lìngua”, cumente elementu de fundamentu culturali nostu, no est sceti aina e mèdiu de comunicatzioni verbali, est elementu de cumpartzimentu e aina forti de comunicatzioni empàtica, po s’arreconnosci apari. Est unu ciumentu identidàriau stravanau duncas. Sa coja in sardu insaras est sìmbulu de cumpartzimentu de is valoris de una comunidadi e ndi marcat s’apartenèntzia.

Serbit fitzas po arregordai a is sposus - babus e mamas de cras - ca sa lìngua est unu beni imateriali CHI SPÀCIAT e chi tocat a trasmit a is fillus po chi sigat a bivi.

E insaras BIVAT is sposus! A SI CONNOSCI CUMENTI DISIGIAIS! A CENT’ANNUS CUN SA PAXI E GOSUS MANNUS!

Matrimonio in sardo

Da oggi anche a Sardara si può connotare identitariamente un passaggio fondamentale della vita. Ma che senso ha oggi utilizzare in chiave moderna la lingua sarda per sigillare questo “patto per la vita”? E’ chiaro che il “contratto” con conseguenze giuridiche importanti è innanzitutto una unione spirituale di coppia, per vivere la vita insieme e per educare la prole con senso di responsabilità. Vivere e abitare una casa che si trova in un territorio, il nostro. Un territorio, una comunità che è davvero tale se condivide non solo spazi fisici ma valori, cultura e sentire comune. Sa lìngua, in quanto elemento di sostrato culturale comune, va oltre il semplice strumento di comunicazione verbale, è terreno di condivisione e potente mezzo di comunicazione empatica. E' elemento identitario fondamentale e formidabile collante comunitario dunque. Il matrimonio in sardo simboleggia la condivisione dei valori di una comunità e ne sottolinea l’appartenenza.

Serve anche per ricordare agli sposi che la lingua ereditata da genitori e comunità è un bene immateriale ESAURIBILE che va trasmesso ai figli per potersi perpetuare.